fredag 14 november 2014

Adinkra symboler, rakade kattmagar och Gotland



Hello!

Jag sitter i min soffa med en underbart spinnande Simon i knät och kollar på Minecraft videos.
Tidigare idag var jag till veterinären med Sammy. Han började kissa blod igen igår. Så idag har veterinären rakat Sammys fina lilla mage och gjort ultraljud på hans kissblåsa. I den fanns några små kristaller så vi blev hemskickade med specialfoder och smärtstillande. Gav han smärtstillande redan igår när jag såg hur han sprang och kissa hela tiden. Det var inge stopp eller så mest bara irriterat. Han vart i alla fall mycket bättre på en gång igår så nu ska han få det i två veckor framöver.

I lördags åkte jag till Stockholm och sov hos min kusin Elin och hennes man Alieu en natt för att sedan åka till Gotland och Gotlands folkhögskola i Hemse. Fick bo på internatet och äta skitgod veganmat på skolan. Sen i måndags så var det Internationella dagen i Hemse och jag höll två föredrag om Fairtrade, kakao och resan. Det gick bra! :) Lyssnade också på ett föredrag om romer och deras situation som hette "Varför tigger de?". Väldigt bra och intressant! På kvällen fick jag följa med på teatern" Sophie Scholl".
Nästa dag, alltså i tisdags, åkte jag tillbaka till Stockholm, sov en natt där och kom hem i onsdags.

Igår bokade jag tid för tatuering! Äntligen! Ska tatuera tre Adinkra symboler från Ghana som jag gillar. Den 6é januari är det dags. :D

Ikväll kommer Erik från Stockholm hit till mig och ska mysa med mig och katterna.
Tills dess ska jag slöa och pussa på Sammys mysiga mage!