tisdag 14 maj 2013

Hål i Kajsas mage



Godkväll!

Jag sitter och spelar Minecraft (är inne i en väldig Minecraft period just nu), dricker te lyssnar på musik och sjunger.


Idag på katthemmet blev utskälld av en gammal dam. Vart väldigt trött och fick ont i huvudet. Men jag måste säga att jag kände mig aningen stärkt efteråt.

Jag, som är konflikträdd och helst vill vara omtyckt och snäll mot alla, lyckades vara väldigt rak och bestämd tycker jag. Jag var tydlig och tålmodig men kunde också säga ifrån på ett bra sätt. Det är inte illa för att vara mig!

Sen åkte jag till sångpedagogen och sjöng lite. Det gick bra och jag fick mycket beröm och mycket att tänka på som vanligt.

Få saker är så terapeutiskt som att sjunga. Och det är så skönt att jag hittat något som jag faktiskt är ganska bra på som är så roligt och frigörande. Så skönt är det!



Imorgon ska jag ta med Kajsa till veterinären. Hon har ett hål i magen. Typ. Eller vävnaden på magen har inte läkt ihop efter kastreringen så det kommer ut vätska eller nått ur bukväggen. Det syns inte förutom en mjuk knöl på magen. Jag tror inte alls hon har ont men det finns risk för att hennes  tarmar "faller" ut ( om dom inte redan har det) genom bukväggen och då kan dom komma i kläm.
Det känns lite som navelbråck när man känner på hennes mage, men det får man inte göra allt för ofta. Så imorgon ska jag ta henne till veterinären i Borlänge. Ska svänga förbi katthemmet och ta med en katt om antagligen har en bruten tå också. Sen får Kajsa spendera dagen i en bur på katthemmet tills jag slutar. Hon kommer nog inte vara allt för glad på mig imorgon gissar jag. Och sen ska hon antagligen opereras så dom kan laga magen för henne. Så det är inte så lätt att vara Kajsa just nu. :(

Tills vidare gott folk!