onsdag 13 februari 2013

Trött på katthemmet


Hallå!
Jag sitter på katthemmet och är såååå trött.Två timmar sov jag natten till igår och på kvällen ringde hon jag jobbar med och sa att hon var sjuk och undra om jag kunde börja tidigare idag. Mycket tidigare. För det var nämligen så att en jourhemskatt skulle till "tandläkaren" på Falu djursjukhus. Och då ska han sövs ner så jag skulle åka och lämna honom på morgonen. Kvart i åtta! Vilket betyder att jag som bor i Falun vart tvungen att åka hemifrån kvart i sju för att hämta Matteus som  bor i ett jourhem i Borlänge och sedan tillbaka till Falun och Falu djursjukhus. Och till råga på allt så tycker inte Matteus om att åka bil så han bajsa i buren som för övrigt var min för att jag skulle slippa åka omvägen förbi katthemmet innan och hämta en bur. Usch vad det lukta.
Sen lämnade jag Matteus hos en veterinär och åkte tillbaka till Borlänge för att ta han om alla katterna här.
Och det är nu gjort. Men jag kan inte gå hem nå tidigare för Matteus ska hämtas klockan tre och köras tillbaka till sitt jourhem.
Annars har jag "jagat" Kajsas galna syster Karolin för att hon skulle stängas in i en bur tillfälligt. Dubbla handskar och en stege senare så var hon på plats. Stackars lilla. Hon var den tamaste av systrarna men nu är hon nog den vildaste. Även Karolin skulle behöva komma till ett jourhem eller ett riktigt hem för att få den träning hon behöver för att utvecklas.

Men nu sitter jag här och har gjort det som skulle göras och klockan är bara tolv. Telefonen har inte ringt många gånger och ingen har ringt på dörren. Ko lugnt här idag. Och trött som jag är längtar jag hem till min säng och mina katter. För även om jag lyckades sova inatt så var det med hjälp av insomningstablett så riktigt pigg är jag inte.
Men jag älskar att vara här. Önska jag kunde få vara här för alltid typ men jag har i alla fall lyckats prata mig till att få vara här några månader till. :)

Igår fick jag besök av min granne Julia som behövde hjälp med en grej och hon kommer i eftermiddag med. Sen var jag på stan och fika med Cattis och en vän till henne på kvällen. Det var väldigt trevligt.

Nu ska jag slänga in tvätten i torktumlaren.

Ha det bra!