fredag 15 februari 2013

Gula katter i mitt hjärta


Lurvas får inte ens vara ifred på toan för min kamera.
Hallå! Glad fredag folket!

Idag började jag min arbetsdag med att åka till jourhemskatten Lurvas. Jag hade inte träffat honom innan fast jag varit på katthemmet i ett halvår så jag tyckte det var dags. Plus att vi behövde lite nya fina bilder på honom. Sen råkade jag se att det var dags för en ny vaccinering av honom så då slog jag tre flugor i en smäll. Och vilken charmig och mysig kille! Jag vart kär! En stor och mycket cool katt.

Sen åkte jag till katthemmet och spenderade större delen av tiden med Kajsas syster Karolin. Jag satt och läste i hennes bur och efter en stund vågade hon sig fram så då passade jag på att ta lite bilder på henne med. Hade inte några riktigt bra innan.

Nu är jag i Öja hos Annika. Sally och Sammy hängde på. Min granne Julia tar hand om Kajsa och Stacy. Men vi åker tillbaka imorgon för imorgonkväll ska jag på Singstar fest hos Mia. :)
Men nu sitter jag i Öja med Annika och en massa katter och lyssnar på den nya favoriten Passenger och tänker och saknar min allra bästaste Sanna. För en vecka sen hade vi vårt fina julfirande.

En annan stor guling låg på en hylla på katthemmet när jag kom tillbaka.

Karolin
Puss och kram