onsdag 27 juli 2011

Zigge i mitt hjärta

Hallo.

Idag, exakt fyra veckor sen vi vart tvugna att ta bort Alexa, fick vi lov att ta bort Zigge. Efter att hans höft gott ur led för över tre veckor sen, så har han bara mått sämre och sämre. Sista veckan har han knappt ätit och slutat sköta sin hygien. Han var bara skin och ben sa veterinären och snart femton år som han är, så fanns det inte mycket att göra.
Självklart var det jätte jobbigt och när vi kom hem satte jag igång på en gång att gräva en grav till honom. Bredvid Magnums. Jag slet på och jobbade jätte hårt och grina om vart annat. Det vart ett fint hål och ikväll har jag, mamma, Lasse och Roffe haft begravning för honom.
Morfar hade gjort två kors (Magnum hade inget heller) som jag sedan målade vida med svart text.
Så det har varit en riktigt jobbig dag. Fast vädret har vart underbart och trots min sorg och trötthet så har jag sett till att vara igång hela dagen. Förutom att ha varit hos veterinären, grävt grav, målat kors och haft begravning så har jag badat, simmat, målat möbler, smsat, vunnit i fia med knuff, krattat på gården, badat och simmat mera, fotat en falk, handlat på dollarstore, sett på film, med mera.. Ja och pratat en massa med mamma, Lasse och Roffe. Har knappt kommit ihåg att äta och dricka idag.

Och för övrigt så har jag en jätte massa som jag ska hinna med innan sommaren är slut. Och snart börjar min skola, FINSAM och bildterapin. Så då blir det mycket. Men man har ju helgerna i alla fall. Så nu hoppas jag att det är varmt och soligt hela augusti.

/I. Hackner