söndag 12 april 2015

I am unclean, I am darkness, I am a walking demon

Intolerans är bland det värsta jag vet.
Hängde med till kyrkan idag vilket jag bittert ångrade när jag var där. Tre och en halv timma höll det på och det första som hände var att prästen började predika om hur viktigt det var att ta Jesus och gud till sitt hjärta och hur människor som bara tror på vetenskap typ forskare, läkare mm hade orena själar och ja till och med var mörkret och gående demoner. Han gick så långt att han sa att dom som hade Jesus i sina hjärtan var bättre än dom icke troende.
Jag är agnostiker, jag erkänner att jag inte vet, jag lever efter mottot att det enda jag med säkerhet vet är att jag ingenting med säkerhet vet. Men jag skulle aldrig kunna tro som dom flesta Ghananer tror. Jag skulle aldrig kunna älska en gud som lägger mer vikt på vad folk tror på än om dom är goda människor.
Jag hoppas verkligen inte ungarna tar tills sig den mentaliteten. Att är du inte som jag, tror du inte som jag så är du mindre värld och kommer bli straffad.
Folk får tro på vad dom vill och jag är säker på att många finner mycket styrka av att tro på gud. Men att använda sig av skrämseltekniker för att människor inte ska våga ifrågasätta tycker jag är väldigt fel!
Så satt och var grinig större delen av tiden men det var tur jag var omringad av gulliga ungar. Annars hade jag inte orkat sitta där så länge.
Och lyckan när en sen fick gå hem, ojojoj! Nä, inge mer kyrka för mig! Är väldigt trött på dom flesta Ghananers tro som dom gärna vill pracka på en och som gör mig bara ännu mer anti.
Puss på er!