tisdag 29 mars 2016

Brännskadad


Halloj!

Jag är sen i fredags i Öja och blir väl här till på fredag eller lördag.
I lördags värmde min mamma en vetekudde åt mig i mikron som jag när den var klar gick för att hämta. Mamma hade då ställt in ett glas med vatten i mikron för att hon är rädd att vetekudden ska brännas vid annars. Detta visste inte jag så när jag tog ut vetekudden fick jag kokande vatten över min vänstra arm och mitt vänstra bröst.
Armen är lite röd och svullen men mitt stackars bröst med sin tunna hud fick det lite värre.
Bilden är från i söndags strax innan huden började lossna. Jag tänker inte plåga er med den synen. :P
Så jag är lite öm. Har aldrig bränt mig ens i närheten av det här förut. Men det gör ändå inte så farligt ont. Har lagt sterila kompresser över den hudlösa delen av bröstet som vätskar en del.
Men det är bara den yttersta delen av huden som skadas tror jag så jag ska nog läka ihop ordentligt. :)