måndag 24 december 2012

God jul gott folk

Godmorgon!  Jag vaknade för lite knappt en timma sen och har inte ro att somna om just nu. Det är ju julafton ffs!!!
Känner mig som när jag var lite och jämt vaknade på tok för tidig denna dag.
Kan inte bara dagen börja någon gång!?
Jag ligger i min säng i mitt rum i Öja med en tvättandes Sammy bredvid mig. Och nu krafsar mammas lilla (stora) Clas på dörren och vill in.
Och snäll som jag är (det är ju ändå jul) så släppte jag in honom.
Imorgon vid den här tiden sitter vi nog i kyrkan på julottan som börjar vid fyra.  Sen efter lunch någon gång åker jag hem till Falun med mina tre för att gå på juldagsfest. Sanna kommer också. Så jag har inte bara idag att se fram emot! :D
Fast dagen efter festen blir nog inte allt för kul... ;)
På torsdag och fredag jobbar jag själv på katthemmet.  Men det blir nog ganska soft. Bara en massa städande och matande av katter. Ska faktiskt ta med mig en kissekatt hem därifrån för att vara jourhem åt henne ett tag. Förhoppningsvis ska jag kunna få henne att bli lite mera hanterbar och mindre skygg.
Nä nu ska jag försöka somna om och sova några timmar till så julafton börjar på riktigt någon himla gång.
Ha en underbart dag! ♥