söndag 27 november 2011

Sista inlagg

Detta blir mitt sista inlagg har i Ghana. Jag ar nu i Swedru och ska om 20 min aka hem till Senya Beraku. I helgen har jag och Tove varit i Kumasi 6 timmar harifran. Det har varit annu en handelserik helg men inte lika kaous som forra.

I tisdags var jag, Felicia (kvinnan som ager barnhemmet) och Cecilia (min vardmamma och som jobbar pa barnhemmet) i Kasoa pa marknad och handlade mat for nastan 600 cedi och lakan till barnen. Det var jatte kul men otroligt varmt pa marknaden och nar vi sen korde hem med maten kom alla barnen springande och alla var jatte glada och tacksamma. Trodde inte barnen skulle bli sa glada for mat men det vart dom. Och lakanen med! Har tagit massa bilder som ni ska fa se sen. Sa TACK sa jatte mycket alla ni som gett pengar till mina fina fina ungar!
Jag satt och grat en skvatt i trotro'n (minibusar man tar sig runt med) nar jag tankte pa hur nara jag kommit dom och hur viktiga dom har blivit for mig. Hur ska jag kunna aka hem bara sadar?

Pa tisdag 23:00 flyger jag och runt tolv ar jag i stockholm. Kanns som evigheter sen jag akte.
Jag hoppas pa att vi kan ga till stranden imorgon sa jag far ga dit en sista gang och mysa med ungarna.

Det kom foresten 3 nya grabbar forra helgen. Det skulle tydligen vara en 4e ocksa men han var sjuk eller natt sant. Det ar valdigt svart att fa information om barnen. Ingen verkar veta natt och man far dra ur dom allt.

Ha det sa bra. Jag bloggar mer nar jag ar hemma sen.

PUSS