söndag 29 maj 2011

Nu så snart så är det nästan ganska klart

Tjo!

Idag är det morsdag och det har vi firat med tacos och tårta här i Öja mamma, Henrik, mormor, morfar och jag. Mamma fick en trisslott och pengar (hon var skyldig och slapp betala tillbaka) av mig.

Och nu är det i princip klart! Jag har fått tillåtelse att beställa nu när jag vill. Jag ska få åka till Ghana i sex veckor och jobba som volontär på ett barnhem. I slutet av oktober åker jag då.
Ska bara höra en sista gång att det är helt okej med FINSAM, sen så!
Fast även om dom skulle säga nej så skulle jag nog inte hoppa över en sån här chans. Men det ska nog inte vara några problem. :D

Henrik fick idag i uppdrag av morfar att göra rent tankrännorna och ta bort mossa från taket och jag kunde inte låta bli att slänga upp Sammy och sen själv klättra upp för det såg så mysigt ut. Det är hur lätt som helst att ta sig upp men jag höll på att skita i att ta mig ner för att det var så läskigt.

Sen har jag börjat slipa lite på möbler jag ska måla. Satt vid mamma som rensa ogräs i rabatterna och Sammy var med och trodde hon lekte med honom.
Jag gjorde förresten en jätte snygg krans av maskrosor till honom som han gick omkring med runt halsen ett bra tag innan den gick sönder.

Nyss kollade jag och Henrik på Children of men, en film jag riktigt gillar!

Det är väl det jag har gjort idag. Ja och spöat mormor i fia med knuff.

Imorgon åker både jag och Henrik hem. Jag till Falun och han till Stockholm. Fast med honom så vet man aldrig när han kommer tillbaka. Men jag har umgåtts så jag klarar mig ett tag nu.

Hejdå

Ja just det! Nu funkar det att logga in på bloggen med mozilla igen.