lördag 9 april 2011

Omringad av spya

Öj!
Är sjuk sjuk sjuk sjuk. Har vart sjuk nu sen i måndags. Massa feber, hostande, snorande, huvudvärkande och mensvärk på det!
Är så jäkla tungt att andas att imorse när jag vaknade så var jag så jäkla snurrig och trött innan jag hostade och tog ordentligt med luft att jag vart rädd när jag skulle lägga mig igen. Tänk om man inte vaknar liksom?! Men jag vaknade och var lika snurrig och allt känndes jätte konstigt tills jag fått i mig ordentligt med luft igen.
Kunde förresten inte sova förens efter sex i morse för att jag hostade så. Jag försökte från tolv och tre gånger somnade jag men väcktes av hostandet och en gång hostade jag så att när jag gick upp och fick se att hunden hade spytt och jag inte kunde sluta hosta så spydde jag ner hela handfatet i badrumet och när jag sen skulle spola ner pappret jag använt för att torka upp spyan så vart det SJÄLVKLART stopp i toaletten. Mammas toa är jätte känslig. Jag trodde jag skulle börja grina för det var fortfarande spya i handfatet, det flöt omkring en massa spya i toaletten och Alexa hade spytt tre högar med slemmig spya i hallen utanför. Jag var omringad av spya och det fick mig bara att vilja spy ännu mer. Så det gjorde jag sen fick jag lov att väcka mamma och fråga var sugproppen till toan var så jag kunde spola ner all jävla spya.
Men det ordnade sig och all spya är nu nedspolad. Men jag kunde ändå inte sova. SÅKLART. Och JA, jag är bitter, jag är JÄVLIGT bitter.
Igår kunde jag inte heller somna men då för att jag var så täppt i näsan så jag sov inte så många timmar igår natt heller. Och sen på dagen låg jag och först frös sen svettades som en gris (inte för att jag tror att dom svettas...) och snorade och hostade.
Men jag vart bättre på eftermiddagen och följde med mamma till veterinären med Alexa som spytt slem en hel massa. Dom tror hon har kennelhosta och att det ska gå över av sig själv. Men nu spyr hon upp allt hon äter och dricker så vi måste nog åka dit igen om hon inte blir bättre tills på måndag.
Och är inte jag bättre tills på måndag så lär även jag åka till doktorn och få i alla fall hostmedicin.
Jag känner mig så himla trött på att vara sjuk! Har ju varit sjuk hela hösten och vintern och får ca en månads någorlunda frisk tid och sen åker jag på en sån här jäkla förkylning... INTE OKEJ KROPP-HELVETTE! Stryk skulle den ha.
Mamma är också lite sjuk men hon har kommit lindrigare undan.
Hej så länge era friska jävlar!