söndag 10 april 2011

100 inlägg

Goddag!
Det här inlägget är mitt hundrade inlägg på den här bloggen. Applåder tack!

Nu, mina kära läsare, ska ni få fortsättningen på mina spännande sjukäventyr, för jag vet nog att ni är ivriga på att få veta. XD
Kan väl börja med att säga att jag fick åka till akuten inatt. Jag hade så hög feber och så svårt att andas att jag vart väldigt rädd. Så jag tvingade mamma (som självklart trodde jag överdrev. :P) att ringa 1177 bara för att höra vad dom tyckte. Och hon som mamma pratade med sa att hon tyckte absolut att vi skulle åka in så någon fick lyssna på mig. Så runt halv två inatt körde mamma oss till Mora. Där fick jag träffa syster och doktor väldigt snabbt som undersökte mig och tog en snabb sänka, som var förhöjd, och gav mig antibiotika (Doxyferm). Två att ta på en gång och sen ett paket att hämta ut på apoteket. Och så skulle jag dubbla dosen av pulmicort (astmamedicinen jag tar morgon och kväll).
Varken systern eller läkaren var särskilt pratglada och systern sa i princip ingenting till mig och jag borde ha vetat efter all antibiotika jag käkat, men dom borde ha sagt att jag INTE skulle ta tabletterna på fastande mage utan med mat, men förvirrad, slut och feberhög som jag var så tog jag tabletterna direkt när dom gavs till mig och när vi kom hem började jag må as illa och spydde sedan som en gris (kan grisar spy?) upp tabletterna och det lilla jag hade i magen. Det var riktigt magsjuke spyende för jag spydde och spydde även när det inte fanns något kvar att spy.
Jag stod på alla fyra över en hink och skrek mellan kväljningarna åt min kropp att sluta för det finns inget kvar att spy. Det hela borde sett väldigt roligt ut..
Till sist lyssnade den och slutade. Efter det somnade jag ganska snabbt. Men vaknade någon halvtimma senare och var tvungen att äta och dricka lite för det sved i magen.

Idag åkte vi till Ica Maxi i Mora för deras apotek har öppet på söndagar men då hade jag glömt min plånbok för mamma hade haft den på natten för att ta mynt så hon kunde få varm dricka och hade sedan lagt ur den hemma. Så det var bara att åka hem hämta plånboken och åka en tredje gång detta dygn till Mora som ändå är 3 mil bort.

Jag måste säga att jag känner mig väldigt sexig så därför bjuder jag på en het bild så här det hundrade inlägget till ära.

Ja, och jag har inte lunginflammation igen men jag har luftrörsinflammation och det kan obehandlat leda till lunginflammation om man har otur eller kassa lungor som jag har. Men nu ska jag strax ge mig på att försöka ta två tabletter igen och hoppas på att jag blir frisk och feberfri snabbt!