torsdag 4 mars 2010

Blöt fast inte på det trevliga sättet

Börja må bättre. Är mest halsen som spökar för mig. Var riktigt sjuk där ett tag. Fick till och med över 39 c feber. Jag får bara feber när jag har influensa i genomsnitt en gång vartannat år. Och eftersom min normala tempratur är mellan 35.5-36.5 c så kände jag mig väldigt varm. Ja när jag inte frös då vill säga.
Men att skriva om min snart helt besegrade förkylning verkar ointressant. Inte fan skulle jag vilja läsa om era förkylningar.
Jobbade idag. Från 7-14. Borde egentligen stannat hemma minst en dag till men vad gör man om vikarien är sjuk? Och det var ju bara jag och två otroligt mysiga barn så det var inte allt för jobbigt. Förutom när den lilla sov och jag skulle läsa för den lite större. Vart alldeles torr i halsen och det kändes som om den höll på att svullna igen totalt (och ja jag är medveten om att jag halkat in på min förkylning igen, ska strax halka ut ska bara...) och sen när vi var ute och lekte på gården tog barnet i mig över och jag började pulsa runt i snö som gick upp till låren och åka på en igensnöad rutschkana. Ramlade i snön två gånger också och kunde knapt ta mig upp.
Jag vart i alla fall väldigt kall, blöt och slut. Så vi vart tvungna att gå in för att fröken var blöt och kall.
Som tur var hade jag extra byxor med mig så nu hänger mina andra i dagisets torkskåp. Och lagom till att vi gick in vaknade den lilla och behövde bli tröstad. :)
Han den lilla var så söt. Sprang efter mig och sa "label" "label" hela tiden. Sen gjorde jag och den stora ett super coolt svärd som allt kommer visa grabbarna på måndag när alla är tillbaka. ;)
Nä nu måste jag sova så jag orkar upp klockan sex imorgonbitti.
Sen kanske om jag orkar så blir det nå kul imorgonkväll. Annars får det bli fredagsmys med sambosarna.
På lördag blir det i alla fall fest hos Henke. Och då har det också gått en vecka (den tid som känns okej emellan) så jag kan hitta någon ny att få till det med. XD
Okej.
Adjö!