lördag 8 oktober 2016

Bra och dåliga saker


Hallå hallå!

Jag är förkyld. :( Fast jag är på bättringsvägen så idag har jag till och med varit vaken hela dagen. :P
Det var faktiskt jättelänge sen jag var sjuk sist. Tror det var i slutet av februari - början av mars jag vart sjuk senast. Sen har jag möjligtvis haft något på gång som aldrig riktigt blev något men dålig har jag inte varit sen då så jag har länge gått och väntat på att bli sjuk och i måndags började jag känna mig riktigt trött och sen på tisdagen började jag snora och nysa. Värst var det i onsdags, ojojoj, då var jag nära att stryka med. :P
På tal om att vara sjuk så fick jag tillbaka provsvar på en massa prover jag tog förra fredagen och alla var bra. Är lite impad att jag aldrig har någon brist på nått faktiskt. :P Speciellt med tanke på att jag inte har ätit några tillskott på nästan ett halvår nu.
Var till vårdcentralen för att jag fryser så mycket och det blir värre för varje år som går. Var till vårdcentralen förra året för det också och det enda dom kan komma på är att ta en massa prover och när dom visar bra så kan dom inte hjälpa mig mer. :( Jag vet inte vad jag ska göra för jag blir så otroligt handikappad av att jag fryser så mycket och det enda läkaren förra fredagen sa var att det var ganska klart att jag har låg metabolism, framförallt i vila och det finns inte så mycket att göra.
Ökad rörelse verkar inte göra någon skillnad, snarare tvärtom då jag fryser ännu mer sen när jag slappnar av. Just när jag rör mig går det bra men det är ju sen när jag vilar eller ska sova som jag börjar frysa så extremt. Jaja.

Annars hade jag det bra i Stockholm och det var så himla kul att hänga med Deni och sen med Melvin och nya tillskottet Nora. Ska till Stockholm på onsdag igen för på torsdag ska jag och Malin, plus några vänner till henne, på Passengers konsert i Stockholm. Blir borta till lördag då.
Lite tråkigt att jag missar kören här hemma i Falun en vecka men Passenger är helt klart värt det!
Vet förresten inte om jag kommer orka vara kvar på kören tyvärr. Det är något jag mår så dåligt för som jag inte vet om jag borde skriva om här eller inte men det påverkar mig så mycket och är något som jag inte kan låta bli att tänka mycket på. Jag älskar kören men av dom fyra personer i hela världen som jag verkligen inte vill hamna i grupp med så har dom två jag allra minst vill ha i min närhet just nu beslutat att komma till kören fast dom vet att jag är där och det känns så himla orättvist och ledsamt eftersom jag så gärna vill gå på kören som jag längtat efter hela sommaren och trivts så bra med människorna och körens uppbyggnad och det är precis vad jag behöver just nu men jag vet inte om det ger mer än vad det tar om dom två ska fortsätta gå där. Jag önska så av hela mitt hjärta att det var annorlunda. Men aja, inget jag kan göra något åt. Vi får väl se. Får gå gången efter jag varit i Stockholm och känna efter då. Jag blir så himla ledsen bara när jag tänker på det. Usch.. Jag förstår bara inte hur någon som vet att den har sårat någon eller några, kan vilja utsätta dom personerna för en själv när det är så onödigt. Jaja.

Imorgon ska i alla fall jag och Hilda på Rättviks marknad över dagen. Det blir nog kul. Hoppas bara att jag blivit ännu lite piggare tills dess. :)