torsdag 15 september 2016

Trying to keep busy

Hej hopp!

Jag har inte så mycket att skriva egentligen.
Jag och Madde har börjat på en kör som jag sett fram emot sen i början av sommaren. Den heter Falu internationella kör och är en öppen och blandad kör. Jag har velat börjat i en kör sen ja, alltid, men aldrig tidigare hittat någon som passat mig. Jag vill inte sjunga i en kyrkokör och inte heller betala dyra pengar för en glammig kör. Den här är gratis och verkar väldigt rolig och chill. Aningen flummig kanske men hellre för flummig än för stel. :) Så ikväll ska vi gå för andra gången. Något som dock förstör är att en person som jag verkligen skulle må bättre av att slippa tillbringa tid i ett slutet rum tillsammans med var där sist. Det suger verkligen så vi får se om det är värt att fortsätta eller inte. Känner att det inte är värt att vara trotsig om det tar mer än det ger. Jaja.
På tisdagar har jag börjat gå en utbildning för frivilligresursgrupp för Falu Civilförsvarsförening. Jag har gått två gånger hittills och det har varit riktigt kul och väldigt lärorikt. Vi får lära oss vad vi ska göra i olika krissituationer, vilka risker som finns och så. :) Kursen är sammanlagt nio gånger på tisdagar mellan 18-21.
Så jag försöker hålla mig aktiv. Var banan för Fairtrade på barnens dag i Rättvik i söndags och delade ut bananer. Sen har jag lite framtida Fairtrade-uppdrag också. Och så har jag häktesgruppen där jag har häktesbesök och ett studiebesök på frivården framöver.
Annars håller jag på och funderar på om jag ska våga ta matte som nästa kurs. Håller just nu på med samhällskunskap.
Åh! Och så har jag fått ett till kusinbarn i fredags! :D Två av mina favoritperoner, min kusin Elin och hennes man Alieu, fick den nionde sitt andra barn, en liten Nora som dom planerat födde hemma i en pol med hjälp av två barnmorskor. Så jäkla coolt! Längtar tills jag får träffa dom. :D


Om en stund kommer Madde hit på fika.
Här kommer lite bilder från senaste tiden.

Skaffat matchande gardiner till andra fönstret i vardagsrummet


Tillsammans med Reihana och Mohamad på Barnens dag

Sammy

Stacy

Mina tre

Sammy hjälper diskmaskinen

Blommande Hibiskus

Franz vässar klorna

Stacy

Annika

Svullen Franz som nog blivit stucken av en geting


Sammy och Stacy myser i buren