onsdag 25 maj 2016

Bucketlist

Här är en bucketlist med många saker som dom flesta borde göra minst en gång i sitt liv. Och lite annat skoj.
  • Bott själv [X]
  • Färgat håret i en oväntad färg [ ]
  • Gått med i ett 1 maj tåg [ ]
  • Varit utomhus i minst ett dygn i streck [X]
  • Gått på festival [X]
  • Läst ut en bok på en dag [X]
  • Hoppat bungyjump [ ]
  • Planterat ett träd [\] -Njae, jag har planterat ett frö som är på väg att bli ett träd. Fast kan inte plantera ut det för det kommer från Ghana.
  • Bott utomlands [ ]
  • Lärt mig spela ett instrument [ ]
  • Gått på bio själv [ ]
  • Varit med på TV [ ]
  • Arbetat volontärt [X] 
  • Tagit ett nattbad naken i en sjö eller ett hav [X]
  • Lärt mig ett annat språk än svenska och engelska [ ]
  • Donerat blod [\] - Har försökt! Men först ville dom inte ha mitt blod för att jag legat med en ny person inom 3 mån, sen hade jag för lågt blodvärde och nu när jag haft malaria så är jag körd för livet.
  • Rest genom ett land (Sverige räknas) enbart via kollektivtrafik [ ]
  • Sett ett norrsken [X]
  • Rest utomlands ensam [X]
  • Ätit något jag odlat själv [ ] - Snart så! Fast jag har förstås smakat på kattgräset jag odlat till katterna! :P Men det räknas nog inte. Tar bara några dagar att odla.
  • Skaffat en tattuering [X]
  • Adopterat ett hemlöst djur [\] - Franz var egentligen inte min idé, fast jag skrev under kontraktet och det är jag som tar hand om honom. Sen har jag haft en del hemlösa katter på jourhem. Så halvt.
  • Varit förälskad [X]
  • Sovit i en sovkupé på ett tåg [X]
  • Varit naken i minst ett dygn [X]
  • Som vuxen byggt och sovit i en kuddkoja [X]
  • Sett mitt favoritband live [X]
  • Sjungit på en scen inför publik (karaoke räknas!) [X]
  • Sovit under bar himmel[X]