måndag 14 december 2015

Dokumentärtips


Ikväll har jag kollat på två jättebra dokumentärer på Netflix. Jag ÄLSKAR Netflix. Har sett massa andra bra dokumentärer där också.
Men ikväll såg jag först filmen Virunga som handlar om bergsgorillor i nationalparken Virunga i Demokratiska Republiken Kongo. Eller ja, den handlar om människor som försöker skydda dom och parken samtidigt som den berör det jobbiga läget landet är i. Filmen är så väldigt gripande. Jag rekommenderar verkligen ALLA att se den. Jag har gråtit och fyllts av glädje och värme av den filmen. Och musiken är perfekt!


Den andra filmen jag såg hette Nanking och hadlade om den massaker och dom våldtäkter som skedde i Nanking, Kina 1937 utav Japanska soldater.
Också jättebra film. Och framförallt otroligt informativ då jag inte haft någon aning om vad som skedde mellan Japan och Kina strax innan andra världskriget. Helt sjukt. Så håller du inte koll på det så tycker jag absolut att att du ska se den filmen.

Annars var jag och tatuerade mig i förmiddags. Sammykatt i nacken och Supernatural "anti possession symbol" på axeln. :) Hade Jenna med mig som moraliskt stöd och innan var jag hem till henne och fick äntligen se hennes nya lägenhet och en fräsch Järnet trappuppgång (har ju renoverats, dom håller på med mitt gamla hus nu).

Har inte jättebra bilder på tatueringarna då det är krånglig vinklar och dåligt ljus.