torsdag 10 december 2015

Decemberliv

Och med december kom lite hopp och kraft tillbaka. December gör ofta bra för mig. Jag fylls av julkänslor och en längtan till julafton som ger mig något att se fram emot. Skönt! Önska bara att det ville komma snö såklart!

Igår kom Sanna hit och var kvar till idag. Hon skulle kommit förra veckan men fick magsjuka så hon kom den här veckan istället.
Vi har kollat på julskräckisar (inte så läskiga direkt) och Scream serien. Och så har vi pratat, fikat, ätit och promenerat tillsammans. Det var fint!

I måndags var Jenna och hennes pojkvän Marcus på besök och fika hos mig och katterna. Det var väldigt kul och några dagar senare såg jag att Jenna beskrivit mig på sin blogg. Jag skratta högt för mig själv!
Så här skrev hon; "Om jag snabbt ska sammanfatta Isabel så är hon: starkt stående i sina åsikter, väldigt empatisk och förstående, teaterapa med sinne för dramatik, rolig, högljudd, nyfiken, ärlig, lite udda i sitt sätt att te sig (kroppspråket är svårare att tolka hos henne, hon har väldigt få inövade rörelser vilket faktiskt inte är vanligt) och hon är nog lite som jag, säger saker lite så där blunt och sen stirrar på den hon sa det till och inväntar reaktionen.
När man är på det sättet kan man uppfattas som lite cray cray, och det är hon väl men hon är så där roligt tokig, inte sinnesrubbad. Haha!"

 Ganska klockrent. :P Fast lite sinnes rubbad är jag nog allt.

Just nu sitter jag och lyssnar på soundtracket till The Leftovers säsong ett som Max Richter gjort. Så jäkla fin och gripande musik.
Kollad nämligen tidigare idag klart på säsong två av The Leftovers. Så jäkla bra serie med ett himmelskt soundtrack. Mäktigt.
Jag längtar tills nästa säsong som tyvärr också är den sista.

Har inte så mycket mer att dela med mig av at the moment.

På återseende!