fredag 25 juli 2014

Slö oslö sommarlovs dag

God afton!

Idag har det snurrat i huvudet och susat i öronen och jag har blivit yr i princip varje gång jag rest mig upp. Vet inte vad det beror på men jag tror det är mitt låga blodtryck som spökar...
Jag har i vilket fall gjort både chokladglass och smeten till hallonglass idag. Måste ju bjuda Malin på glass när hon kommer!
Sen har jag spenderat timmar på att redigera bilder både på ungarna och från Fairtrade resan samtidigt som jag lyssnat på podcasten "vegan prat" som en av mina klasskompisar pratade om att hon lyssna på när vi var i Ghana. Lustigt nog är hon inte ens vegetarian.  XD
Och så har jag läst. Läser A song of ice and fire och den är ju så bra!!

I förmiddags var det trettio grader i min lägenhet och trettiotre ute. Katterna låg utslagna i sovrummet mest hela dagen. Sammy i sängen och Stacy på den kalla fläcken på golvet längst in i hörnet som alltid är så fruktansvärt isande kall på vintern men tydligen räddningen för en fluffig katt en varm sommardag.
Fast jag tycker bara det är skönt! Mysigt. Hoppas det håller i sig länge.
Men det regnade förstås ett slag idag också och det var ganska mysigt det med.
Mitt sovrumsfönster står jämt vidöppet på sommaren så alla ljud och dofter från regnet kommer in. Ibland även själva regnet..

Hur som så borde jag sova nu. Så jag ska ge det ett försök. Godnatt!