söndag 29 november 2015

God Jul


Det är inte ens december och jag är typ klar med alla julklappar. :( Vad ska jag nu göra resten av tiden fram tills jul?! Har några små saker kvar att köpa men jag vet redan vad så det kommer gå snabbt.
Igår bakade jag och min mor lussebullar och idag har jag julpyntat det mesta av lägenheten.
Supermysigt! Men som sagt. Vad ska jag göra nu då?

De senaste tre söndagarna har jag varit på häktet som häktesbesökare för Röda Korset. Himla trevligt faktiskt. Men nästa söndag ska jag inte dit men sen igen om två veckor på Lucia.

Försöker ringa Sanna för att önska henne god jul (när det nu äntligen är första advent) men först svarar hon inte och nu är har det varit upptaget rätt länge. :/
Vad är det för sätt liksom?!
På tal om Sanna så pratade vi här om dagen om vilka länder vi skulle vara om vi var ett land. Sanna sa först att hon var Grekland - Fattig och överskattad men sedan ångrade hon sig och sa att hon var Nordkorea - Inget kommer in eller ut.
Jag sa att jag var Nauru som är det land som rankas som världens minst besökta land och dessutom är världens minst oberoende land. ;P
Jag har förresten lärt mig alla världens länder. Typ. Det är skillnad på land, stat och nation och olika länder har olika uppfattning om vilka länder som existerar så det är inte lätt att hålla koll på alla delar av länder som vill vara ett eget land. :P
Men ja, de flesta håller jag koll på. Det är vad jag har roat mig med senaste tiden.

Läste nyligen ut den fjortonde boken sen i juli. Fast de flesta böckerna läste jag i juli-augusti. Men jag håller i alla fall i läsandet och det känns bra. Annars brukar det gå i perioder och för det mesta läser jag knappt alls.

KORS I TAKET! Mitt i mitt skrivande ringde Sanna. Hon ringer nästan aldrig så det var stort. Vi pratade i över en timme och hon hade mycket klokt att säga! Det har hon alltid.
Mest snackade vi skit om män och parrelationer. Sen bestämde vi att hon ska komma hit på tisdag så vi kan se på skräckfilm och äta lussebullar. :D

Nu ska jag se på en Youtube-video och försöka varva ner så jag inte somnar allt för sent.


Puss på er!