söndag 13 september 2015

Å ena sidan å andra sidan


Alltså mitt liv just nu...

Och ena sidan är det en otroligt jobbig period med depression varvat med tårar och ångest. Jag har drömt så mycket mardrömmar bland annat om katterna och att dom skadas och till och med att jag skadar dom. Så sjukt obehagligt.
Så mycket tankar och känslor som kommer upp och jag känner mig så himla ensam och övergiven mest hela tiden.
Jag har på senaste tiden tappat lusten till mat och gott men mår asdåligt om jag inte äter regelbundet så måste vara noga med det. Fast laga mat är nog det jobbigaste som finns!
Jag är frustrerad på röran och all jäkla kattlåderensning jag måste göra hela tiden och dammsuga måste jag göra varannan dag för katterna skräpar ner så mycket.
På tisdag flyttar dock Speedo så då är det en mindre i alla fall. Fast mest kommer jag sakna honom. Katterna har verkligen varit min räddning.
Jag måste ta värktabletter varje dag för annars känner jag direkt av det. Och ibland hjälper inte ens dom så jag måste ligga i sängen med värmekudde och koncentrera mig på att slappna av och andas. Blir alldeles snurrig.
Pluggandet går trögt och utan min mamma som hjälper till att pusha på mig skulle det aldrig gå.

Men å andra sidan så lär jag mig så otroligt mycket just nu. Min hjärna bara suger åt sig information och jag tycker om det!
Jag har haft ro till att ha läst väldigt mycket sen i Juli och det känns så väldigt skönt och roligt.
Jag har kunnat skriva på "boken" mer än vanligt och mår alltid bättre när jag kan det.
Jag har tänkt och kommit på mycket insikter om mig själv och det runt mig och nog kommit fram till en hel del.
Jag dansar magdans och annat om kvällarna och fylls av energi och någon början till harmoni för en stund då och då.

Så även om jag skulle säga att det här är en period när jag mår mycket sämre än vanligt så kan vissa delar ändå ta för sig och utvecklas.
Inte vet jag om det kommer hjälpa, om något kan hjälpa men vissa delar av mig verkar ändå komma framåt. Allt är så himla skumt just nu.

Avslutar med att dela en bild på min nya fina bikiniöverdel om kom på posten i fredags. Bara jag får lite färg så kommer den nog smälta in fint. :)