måndag 26 januari 2015

Återkommande drömmar


Jag har två återkommande drömmar i mitt liv. Eller teman, för drömmarna är aldrig desamma.

Den ena handlar om min gamla häst Crackson som jag kände mig pressad att sälja fast jag inte alls vill det egentligen och som några månader senare dog. Jag har ganska mycket ångest för det och att jag sålde honom är en av de ganska få sakerna i mitt liv jag ångrar. Det är nog kanske till och med det jag ångrar allra mest.
Jag drömmer att jag återförenas med honom på olika sätt. Hittar tillbaka till honom eller så. Drömmarna är ofta ganska trevliga men kan leda till ångest när jag sen vaknar.

Den andra drömmen eller temat som återkommer handlar om min storasyster och är nästan alltid en mardröm. Jag drömmer väldigt sällan mardrömmar men när jag gör det så handlar det 90% av gångerna om henne och ofta även vår mor i samband.
Ofta känner jag mig pressad och illa behandlad i drömmarna och känner stor frustration och panik.
Drömde en sån dröm inatt. Absolut inte någon av de värre men började tänka på hur intressant det är att jag efter alla dessa år fortfarande drömmer ungefär samma. Nog är det en hel del ouppklarade saker där. Och de kommer antagligen aldrig bli uppklarade heller.
Sen så drömde jag om Crackson för bara nån dag sen också. Båda återkommande inom bara nån dag.

Ja, det var väl allt. Hej svejs!