måndag 6 februari 2012

Älskade vargar vad jag hatar vargjägare

Första inlägget på länge. Tyvärr kommer jag inte uppdatera er om allt kaos som vart utan detta inlägg är för att få ur mig lite aggregationer.

Det börjar bli dags för mig att sova men dum som jag var så satte jag mig och läste om vargdebatten. Få saker gör mig så upprörd!

Jag gillar inte jägare. Människor som dödar som hobby är något jag aldrig kommer kunna förstå. Men vargjägare är nog bland det vidrigaste jag vet. Att dom är så jävla rädda.. Och helt obefogat.

Vargjägare är i samma klass som sverigedemokraterna ungefär. Deras rädsla och trångsynthet hindrar dom att se utanför sig själva. Själviska människor som bara ser för sina egna intressen. Och deras argument?! Dom håller ju inte! I alla skjutna vargar, hur mycket inavel har det varit?? Hur sjuka har dom varit? Inge alls i princip. Inge mer än normalt.
Vargar ger sig inte på människor. Utan det ska man vara mer rädd att jägarnas hundar gör. Och om dom (jägarna) nu är så jävla rädda om sina hundar, varför skickar dom då ut dom lösa i skogen utan tillsyn. Är hundarna inte mer värda än så?
Våra framavlade tamhundar vet inte hur man beter sig i skogen med vilda djur, därför blir dom dödade. Jag skulle ALDRIG utsätta min hund för det.
Och bor man på landet och får sin hund, katt, får eller vad det nu är för djur dödat av varg så är det jätte hemskt och jätte sorgligt men så är det. Vargar och våra andra rovdjur bor i skogen. Och det måste dom få göra. Är det verkligen så hemskt att hålla koll på sina djur?
Och det är betydligt större chans att ditt djur blir överkörd av tex bil eller tåg än att en varg tar den.
Och att jakt skulle vara en svensk tradition som vargarna håller på att förstöra.. Är verkligen en hobby viktigare än en arts överlevnad. Än ett helt ekosystems balans?
Nä, vargjägare (och alla dom andra varghatarna), sverigedemokrater och Amerikanska white trash/hillbillys (med sina vapen, ilska, främlingsfientlighet och trångsynthet) hamnar alla i samma fack. Rädda och aggressiva människor som är farligare än alla världens rovdjur.

Nä nu ska jag sova.
Här är i alla all ett bra inlägg jag läste.