fredag 3 september 2010

Mer tjat

Jag var till vårdcentralen igår igen för att jag inte blivit bättre. Fick träffa en ny läkare som lyssnade och tryckte på mig. Jag fick blåsa i ett rör för att kolla lungkapaciteten och dom kollade min syresättning. Då det lät skrovligt, pipande och tätt och min lungkapacitet och syresättningen var lite låga fick jag sitta i fem minuter i två omgångar med en paus på tio minuter och andas in syre och nån grej som skulle vidga mina luftrör. Det vart inte mycket bättre av det men lite. Feber hade jag också. Jag märker det inte ens längre.
Jag fick i alla fall ett nytt antibiotika för jag har antagligen en mindre vanlig lunginflammation/nedre luftrörsinflammation (japp det är fel på mina luftrör med) som penicillin inte biter på. Och den vanligaste av dom ovanligare är ju mycoplasman som min käre mor misstänkte. Nu kommer hon tjata om det i oändlighet.
Sen hostade jag så jag spydde igår. Mysigt. Och sen hostade jag upp rödfärgat slem så då har jag hostat sönder nått där nere. Fick hostmedicin men jag vet inte om jag tycker det hjälper.
Jag är så trött på det här nu! Jag har ingen ork till nått annat. Orkar inte tänka på nått annat. Så ni får ursäkta allt sjukdomsskrivande.

Några timmar på eftermiddagen brukar jag vara rätt pigg. Då brukar jag passa på att ta ut kattungarna och sitta och titta på dom. Så kul har jag om dagarna.

Imorgon ska vi eventuellt till Falun. Måste hämta lite grejer men det har jag egentligen inte alls lust till. För att inte tala om ork. Men Mimmi behöver skjuts dit imorgon så hon kommer säkerligen övertala mig.
Tills nästa gång!