måndag 15 augusti 2016

I Österrike

Hej hopp!

Har haft ganska mycket så har inte haft ork att uppdatera bloggen på länge.
Har firat jul i juli med Sanna hemma hos mig, åkt till Katrineholm för att få se vart Sanna numera bor, varit hos tandläkaren och nu är jag sen 6 dagar tillbaka i Österrike med min mamma.
Vi bor hos en vän i Wien men har också varit i St. Pölten och däromkring för min Österrikiska släkt kommer därifrån.
Tänkte lägga upp några (ganska många) oredigerade bilder från resan hittills. Vi åker hem på onsdag.

Alkohol i matbutikerna imponerar på en Svensk

Slottet Schönbrunn

Jag och Annika i den jättelika slottsträdgården

Baksidan av Schönbrunn med Wien i bakgrunden

Gloriette i Schönbrunns slottspark
Annika och jag äter Indiskt i St. Pölten

Utsikt från hotellrummet i St. Pölten

På väg upp för Muckelkogel med den lilla staden Lilienfeldt i bakrunden

På väg upp för Muckelkogel med den lilla staden Lilienfeldt i bakrunden

Uppe på Muckelkogel

Där fanns det massa kor



En liten krog

Lilienfeldt på väg ner från Muckelkogel
Kyrka i Wilhelmsburg (där min pappa växte upp)

Wilhelmsburg

Karin (som vi bor hos) och Annika vid en spårvagnshållplats i Wien

Nöjesfält i Wien
Jag åkte bergochdalbana :D






Sen åkte vi det stora pariserhjulet


Utsikt över Wien från pariserhjulet




På väg hem mellan nio och tio på kvällen. Var så varmt att inte ens jag behövde tröja. :D
Kyrka i Wien

Annika

Wiens äldsta kyrka

Råtta i Wien :D

Råtta i Wien

Vi åt buffé och tårta på ett veganskt café

Dom hade jättemånga olika tårtor att välja mellan

Jag valde den här godingen.